Szkoła Podstawowa nr 41 w Krakowie dokłada starań, aby zapewnić dostępność swojej strony internetowej: https://sp41.pl/ zgodnie z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 848 z póź. zm.) oraz Decyzją wykonawczą Komisji (UE) 2018/1523 z dnia 11 października 2018 r. ustanawiającą wzór oświadczenia w sprawie dostępności zgodnie z dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/2102 w sprawie dostępności stron internetowych i mobilnych aplikacji organów sektora publicznego.
Data publikacji strony internetowej: wrzesień 2010r.
Data ostatniej aktualizacji: 01.09.2020
STATUS POD WZGLĘDEM ZGODNOŚCI Z USTAWĄ:
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
- filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych
- niektóre zdjęcia z wydarzeń nie posiadają pełnych opisów alternatywnych
- mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności
- dokumenty w PDF nie są dokumentami edytowalnymi
- część plików nie jest dostępnych cyfrowo
INFORMACJE DODATKOWE – STRONA POSIADA:
Narzędzie ułatwień dostępu (widoczny obrazek po lewej stronie przy poruszaniu się po witrynie) a w nim:
- podwyższony kontrast
- możliwość powiększenia liter
- możliwość pomniejszenia liter
- podświetlane linki
- podkreślone linki
- mapa strony
- nawigacja klawiaturą
- skala szarości
- jasne tło
- wyłączenie animacji na stronie
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
KONTAKT I INFORMACJE ZWROTNE:
Osoba do kontaktu w sprawie dostępności: Marlena Świerczek
adres e-mail: marlena.swierczek@sp41.pl
tel. kontaktowy: +48 12 658 43 28
PROCEDURA WNIOSKOWO-SKARGOWA
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich: www.rpo.gov.pl
DOSTĘPNOŚĆ ARCHITEKTONICZNA
- Do budynku szkoły prowadzi główne wejście znajdujące się od ulicy Jerzmanowskiego, prowadzą do niego schody. Znajduje się przy nich rampa podjazdowa dla wózków inwalidzkich. Nad wejściami nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
Drugie wejście usytuowane jest po stronie sali gimnastycznej, nie jest przystosowane dla osób niepełnosprawnych.
- Teren dookoła szkoły pozbawiony jest schodów i przewyższeń uniemożliwiających podjechanie wózkiem inwalidzkim.
- Szkoła ma własny niewielki parking pomiędzy szkołą a salą gimnastyczną. Brak wydzielonego miejsca dla osoby niepełnosprawnej.
- Osobami oddelegowanymi do udzielania informacji przy wejściu głównym są pracownicy obsługi.
- W budynku na każdym poziomie (parter, 1 piętro i piwnica) znajduje się korytarz. Budynek nie posiada wind.
- W budynku nie ma dostosowań dla osób niepełnosprawnych (toalety, barierki).
- Do szkoły może wejść osoba z psem asystującym i psem przewodnikiem.
- W szkole pracuje osoba posługująca się językiem migowym.
- W budynku nie znajdują się oznaczenia w alfabecie Braille’a.